« Annuncio: una pasta veloce per cena (numero 261) | Main | tagliatelle con bietola e pecorino / tagliatelle with chard and pecorino »

April 22, 2012

Comments

Feed You can follow this conversation by subscribing to the comment feed for this post.

Ivy

A very tasty and unique soup. Never had fava leaves before …love the idea.

Ale73

Siena è meravigliosa!!! Vedere Piazza del Campo è uno spettacolo che ti toglie il fiato, almeno a me fa questo effetto.
Buona la minestra stile ribollita, adoro le minestre di verdure.
ciao Simo baciussss

Frank

Thanks for the mention, Simona. You've put me in very distinguished company! Ribollita truly is a marvellous dish. Loved the song!

cinzia

Cara Simona, questa è una Signora Ribollita, soprattutto perchè fatta con tanto amore e tante belle verdurine di orto, proprio nello vero spirito di una cucina di casa (come lo è quella toscana principalmente).
Mi piace la tua inventiva di aggiungere le foglie di fave, sai che non le avevo mai viste? (in vendita, intendo, non credo che si usino qua da noi ma bisognerebbe vedere più giù del Po, dove le fave sono più in uso).
E poi, giustamente, per questo tipo di preparazioni le dosi non servono, si a con quello che si ha, ed ogni volta è sempre una nuova ribollita, più o meno verde, ma sempre ricca di gusto e conforto!
Grazie per averla portata sulla tavola dell'Abbecedario! :-)

astrofiammante

quel pesto di foglie di fave, che io non conosco, è una bella idea fantasiosa e che da un tocco di sapore in più....la creatività in cucina a volte non la si comanda ^______^ bacione!

Deb in Hawaii

I love all your adaptations and I am very intrigued with the fava leaves too. ;-) Thanks for sharing with Souper Sundays this week! ;-)

Simona Carini

Ciao Ivy, I got more fava bean leaves yesterday and will come up with other ideas to use them. They are actually good to eat raw in salads.

Paz

I've never been to Sienna before. Now I want to visit -- and eat ribollita. The song certainly makes me want to make eat it. ;-)

Simona Carini

Ciao Ale. Piazza del Campo e' davvero un incanto e in generale il centro storico di Siena e' davvero carino. Grazie della visita. Bacioni.

Ciao Frank. I really like your rendition and your nice pentola di coccio (this is how we call it in Perugia).

Aiuolik

Ecco la E di Empoli con tutti i 41 contributi: http://abcincucina.blogspot.com.es/2012/04/e-come-empoli.html.

Grazie per aver partecipato....e ora tutti in Umbria!!!
Aiu'

Molly Hashimoto

Simona, I love ribollita, and the song you quoted is such a great way for me to enhance my enjoyment of the soup. I agree with you completely--use up what's in the frig--no need to go out and buy anything specially for it!

Simona Carini

Ciao Cinzia. Le foglie delle fave le ho viste solo al mercato di Oakland. In Italia proverei a chiedere a qualcuno che le coltiva: sono tenere e infatti si possono mangiare anche crude. Fammi sapere se le provi.

Ciao Marta. Prova a chiedere al mercato o all'organizzazione della tua cassettina se le vendono le foglie delle fave. Cerco di essere attenta a non far andare a male nulla e ad usare tutto quello che posso delle verdure che ho.

Hi Deb. I got more fava leaves and will experiment again with them. Maybe I'll have a salad for a future edition of your event ;)

Ciao Paz. Siena is a beautiful city, so I hope you'll visit it one day.

Gazie, Aioulik!

Ciao Molly. I am glad to read you are also a fan of ribollita. You'll probably be able to eat some when you are in Tuscany in September. And you can tell the hosts about the song.

Katie

What a great looking soup! Our weather has been so cold and rainy, soup sounds perfect. We loved Siena - everything about it. I would love to go back and stay in the city for a few days. We were renting a house... near Perugia '-)

Graziana

non ho mai mangiato le foglie di fave, mio padre le sta coltivando proprio ora e mi sa che faccio un salto a raccoglierne un po', grazie per l'idea!

Simona Carini

Hi Katie. With cities like Siena and Perugia, I think staying in them for a few days is ideal: you can walk around and enjoy the feel of the place. So, I hope you get to go back to Siena for that (and to Perugia ;)

Ciao Graziana. Onestamente non so se raccogliere le foglie ha un effetto negativo sui baccelli. Le foglie che ho comprato sono molto tenere e infatti nel prossimo post le faro' vedere in un'insalata. Fammi sapere se le provi.

Verify your Comment

Previewing your Comment

This is only a preview. Your comment has not yet been posted.

Working...
Your comment could not be posted. Error type:
Your comment has been posted. Post another comment

The letters and numbers you entered did not match the image. Please try again.

As a final step before posting your comment, enter the letters and numbers you see in the image below. This prevents automated programs from posting comments.

Having trouble reading this image? View an alternate.

Working...

Post a comment

Your Information

(Name is required. Email address will not be displayed with the comment.)

briciole di italiano

  • The words and images on this blog are small fragments (briciole | brɪCHōle ) I let fall to entice you to follow me, a peripatetic food storyteller.

    Contact: simosite AT mac DOT com
Privacy Policy Cookie Policy
Get new posts via email
Name: 
Your email address:*
Please enter all required fields
Correct invalid entries
follow us in feedly

briciole on Facebook